Acte necesare VIZA si PRELUNGIRE autorizatie TAXI 2024

DISPECERATELE DE PE RAZA MUNICIPIULUI CLUJ-NAPOCA
Referitor la vizarea autorizațiilor de transport și prelungirea autorizațiilor taxi, vă comunicăm următoarele instrucțiuni pe care vă rugăm să le aduceți la cunoștința tuturor colaboratorilor dvs.:
1. Calendarul procedurilor
Verificarea informațiilor și încărcarea documentelor pentru viza autorizației de transport și prelungirea autorizației taxi se vor face EXCLUSIV ONLINE, într-o platformă electronică pe site-ul Primăriei mun. Cluj- Napoca.
Data începând cu care vor putea fi încărcate în platforma electronică documentele pentru viza autorizației de transport și prelungirea autorizației taxi este 10.09.2024. Anterior acestei date urmează să vă fie comunicat linkul de acces. Ultima zi în care vor putea fi încărcate documentele pentru viza autorizației de transport și prelungirea autorizației taxi va fi 31.10.2024.
În vederea utilizării platformei online, este necesară o adresă de email validă şi la care operatorul are acces, întrucât pe respectiva adresă de email se vor comunica eventualele completări necesare şi, de asemenea, autorizaţia de transport vizată şi autorizaţia de taxi prelungită.
IMPORTANT!
! Nu se vor prelungi autorizatiile taxi pentru transportatorii care nu au vizată autorizatia de transport – respectiv nu va fi posibilă parcurgerea paşilor de încărcare a documentelor pentru prelungirea autorizaţiei taxi dacă nu au fost încărcate toate documentele aferente vizării autorizaţiei de transport.
! Dacă documentatia nu va fi completă, nu se va putea finaliza procesul de încărcare a documentelor şi, ca atare, nu se va primi număr de înregistrare,
! Nu se vor viza autorizatii de transport/prelungi autorizatii taxi pentru transportatorii care au datorii la bugetul local, respectiv nu vor putea fi încărcate documentele necesare vizării autorizaţiei de transport/prelungirii autorizaţiei taxi în cazul acestor operatori.
! Autovehiculele trebuie să fie înmatriculate pe deţinătorul autorizaţiei taxi, să aibă maxim 10 ani de la data fabricaţiei şi I.T.P. taxi în termen de valabilitate.
! Neîndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 24 din Regulament pentru prelungirea autorizației taxi și/sau neîncărcarea documentelor pentru cererea de prelungire autorizație taxi până la 31.10.2024 va genera consecința retragerii autorizației taxi respective.
2. Conditiile de prelungire a autorizației taxi
Conditiile de prelungire autorizație taxi sunt cele prevăzute de art. 24 alin. 1 și alin. 2 din Regulament:
- autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei de taxi sau a copiei conforme să nu depăşească vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei şi să fie deţinut în proprietate sau în temeiul unui contract de leasing;
- să fie respectate prevederile Legii nr. 38/2003 actualizată și ale art. 25 alin. 1 din prezentul regulament în ceea ce privește înlocuirea autovehiculului taxi ca urmare a prelungirii autorizației de taxi;
- să nu-i fi fost retrasă autorizaţia de transport sau suspendată autorizaţia de taxi ori copia conformă respectivă în ultimii cinci ani transportatorului respectiv;
- să fie în termen de valabilitate contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi sau în regim de închiriere, iar transportatorul să fi respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
- să fi înregistrat integral în evidențele contabile venitul brut realizat, după caz, din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizațiilor de taxi transportatorul autorizat.
(2) Autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației de taxi trebuie să aiba culoarea albă integral sau minim deasupra benzii șah.
3. Documentația care va trebui încărcată online începând cu data de 10.09.2024:
- Documentele, în termen de valabilitate, necesare pentru vizarea la 5 ani a autorizatiilor de transport sunt cele de la 4 alin. 2 (pentru PFA), alin. 3 (pentru SRL) și alin. 4 (pentru întreprindere familială) din Regulament, respectiv:
A. Pentru PFA:
- copia atestatului profesional al taximetristului;
- cazierul judiciar al taximetristului, din care să rezulte că acesta nu a fost condamnat pentru:
- infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice;
- infracțiuni privind traficul și consumul de droguri;
- infracțiuni contra vieții, sănătății și integrității corporale;
- infracțiuni privind traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile;
- infracțiuni contra libertății și integrității sexuale;
- infracțiuni contra
- avizul medico–psihologic care atestă că taximetristul este apt pentru a ocupa o funcție care concură la siguranța circulației, obținut conform prevederilor legale în vigoare;
- cazierul fiscal al transportatorului;
- dovada plății taxei de acordare a autorizației de
B. Pentru SRL:
- copia certificatului de competență profesională a persoanei desemnate – MANAGERUL DE TRANSPORT – obținut conform prevederilor legale în vigoare şi dovada relaţiei sale de colaborare cu societatea (contract de muncă/contract de colaborare). În cazul în care managerul de transport este şi administratorul societăţii, se va încărca dovada calităţii de administrator (furnizare de date actuală de la Oficiul Registrului Comerţului).
- cazierul judiciar al managerului de transport, din care să rezulte că acesta nu a fost condamnat pentru:
- infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice;
- infracțiuni privind traficul și consumul de droguri;
- infracțiuni contra vieții, sănătătii și integrității corporale;
- infracțiuni privind traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile;
- infracțiuni contra libertății și integrității sexuale;
- infracțiuni contra
- avizul medico–psihologic care atestă că persoana desemnată este aptă pentru a ocupa o funcție care concură la siguranța circulației, obținut conform prevederilor legale în vigoare;
- cazierul fiscal al transportatorului;
- dovada plății taxei de acordare a autorizației de
C. Pentru ÎNTREPRINDERE FAMILIALĂ :
- copia certificatului de competență profesională a managerului de transport, obținut conform prevederilor legale în vigoare şi dovada relaţiei sale de colaborare cu întreprinderea;
- cazierul judiciar al managerului de transport, din care să rezulte că acesta nu a fost condamnat pentru:
- infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice;
- infracțiuni privind traficul și consumul de droguri;
- infracțiuni contra vieții, sănătății și integrității corporale;
- infracțiuni privind traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile;
- infracțiuni contra libertății și integrității sexuale;
- infracțiuni contra patrimoniului;
- avizul medico–psihologic care atestă că managerul de transport este apt pentru a ocupa o funcție care concură la siguranța circulației, obținut conform prevederilor legale în vigoare;
- cazierul fiscal al transportatorului;
- dovada plății taxei de acordare a autorizației de
- Documentele, în termen de valabilitate, necesare pentru prelungirea autorizatiei taxi pentru urmatorii 5 ani sunt cele prevazute de art. 24 alin. 3 din Regulament, respectiv:
- copia certificatului de agreare valabil;
- dovada achitării taxei de prelungire a autorizației de taxi;
- copia contractului de dispecerizare vizat pentru anul în curs SAU adeverinta din partea dispeceratului potrivit careia operatorul are contract de dispecerizare in vigoare (doar unul din cele doua documente, alternativ);
- copia asigurării pentru persoane și bunurile acestora, în cazul transportului de persoane;
- copia asigurării de răspundere civilă;
- copia certificatului de atestare profesională al conducatorului auto, valabil;
- cazierul fiscal al
Restul condițiilor și informațiilor prevăzute la art. 4, respectiv art. 24 alin. 3 din Regulament vor fi verificate în mod automat, prin intermediul bazelor de date.
Declarațiile pe proprie răspundere vor fi completate prin intermediul unor bife în platforma online, cu asumarea corectitudinii declarațiilor, cunoscând prevederile art. 292 Cod penal: Declararea necorespunzătoare adevărului, facută unui organ sau instituții de stat ori unei alte unități dintre cele la care se referă art. 145, în vederea producerii unei consecințe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declarația făcută servește pentru producerea acelei consecințe, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
Este imperios necesară încărcarea documentelor corecte şi complete, faţă-verso (dacă este cazul), în format .pdf, lizibil. În cazul încărcării unor documente eronate sau incomplete, cererea va fi respinsă ca nefavorabilă, se va comunica operatorului pe adresa de email furnizată ce completări sunt necesare, fiind necesară ulterior reluarea tuturor paşilor privind încărcarea documentelor. Rugăm aşadar acordarea de atenţie şi seriozitate încărcării acestor documente.
Stadiul soluţionării cererii se va verifica pe site-ul Primăriei mun. Cluj-Napoca, cu numărul de înregistrare primit pe email la momentul finalizării procedurii de încărcare a documentelor.
Vă adresăm rugămintea de a oferi sprijin colaboratorilor dvs. care ar putea întâmpina dificultăţi cu încărcarea electronică a documentelor.